dimecres, 23 de novembre del 2016

Seguretat a Internet

La seguretat a Internet l'hem de tenir molt present ja que sense donar-nos compte compartim diàriament informació, imatges... sobre la nostra vida i es pot donar el cas que algú que no coneguem accedeixi a aquesta informació. Poden sorgir diferents problemes per culpa de no tenir cura a Internet o fer-ne mal ús. Aquests problemes poden ser de dos tipus: el grooming i el ciberassatjament . En el cas del grooming una persona adulta intimida o turmenta a un menor. En l'altre cas, en el ciberassatjament una persona de qualsevol edat rep insults o amenaces a través d'Internet. Dins de ciberassatjament hi ha de diferents tipus, però tots segueixen un model similar en el qual hi ha una persona que turmenta a una altre i mai es sap qui es ja que aquesta és anònima i es troba darrere de la pantalla, per tant, és molt difícil descobrir qui és.

Per tant, podem arribar a la conclusió que Internet, tot i ser una eina molt útil per a la cerca d'informació, per aprendre i per a la comunicació amb altres persones, és un eina molt perillosa si no es té un bon ús d'aquest. Hi ha diferents mètodes per a poder evitar aquests casos i també hi ha d'altres per a detectar quan algú esta patint aquests problemes i intentar ajudar-lo a posar fi amb aquests. Hem d'anar amb compte amb que fem a Internet i amb qui parlem, ja que el perill està més a prop del que creiem. Hem realitzat un vídeo en el qual expliquem els punts principals de la Seguretat a Internet i apareixen 3 alumnes que comenten les seves experiències per un ús inapropiat d'Internet. En el següent vídeo ho podreu veure.                                                                                                                            

Resultat d'imatges de ciberacoso imagenes

diumenge, 20 de novembre del 2016

Mobile learning

Es denomina aprenentatge electrònic mòbil (M-learning) a una metodologia d'ensenyança i aprenentatge utilitzant dispositius mòbils, com per exemple telèfons mòbils, PDA, tauletes... i tot dispositiu que tingui connectivitat sense fil. Progressivament en l'educació es van incorporant les tecnologies tenint aquest suport a l'aula. Aquest nou mètode té avantatges pedagògics sobre altres mètodes, ja que ha servit per adaptar el procés d'ensenyança i aprenentatge a les diferents modalitats i aspectes. Per tant, podem dir que el mobile learning, tot i encara estar en procés d'utilitzar-se a les aules serà  un recurs molt útil per un futur molt proper i farà que l'educació sigui molt més entretinguda i interactiva, amb la qual cosa els alumnes aniran més motivats a classe.

L'aplicació que la Júlia ha triat va ser el Perfect Piano. És un piano normal on pots tocar les cançons que et sàpigues i practicar-les. És una manera de tenir un primer contacte amb la música, en aquest cas amb el piano. Amb aquesta aplicació podríem desenvolupar la creativitat dels nens perquè creessin les seves pròpies cançons i practicar el ritme. També et pots connectar amb diferents amics i així entre tots crear una cançó. L'aplicació que va triar la Ana és el Preguntados, una aplicació on jugues online o amb amics, fent una petita batalla per veure qui té més coneixements. Aquests, es divideixen en diferents blocs (Ciència i Tecnologia, Entreteniment, Història, Geografia, Esports i Art). Aquesta activitat aporta uns coneixements i pot ser molt divertida per jugar amb la gent.  L'aplicació que va triar la Laia és Mario Abecedario. És una aplicació protagonitzada per un tucan en que ajunta tant diversió com aprenentatge. Els nens hauran que ajudar als petits Marios, així es com es diuen els monstres, a recorrer els diferents mons i superar els diversos obstacles. Aquests obstacles son les lletres wue cada vegada que son superades reprodueixen una paraula que comença per aquesta lletra. Els mons, van augmentant de nivell el que fa que els nens mai es cansin de jugar ni d'aprendre. L'aplicació que va triar el Sergi es diu Triviálaga. És una aplicació similar al trivial on ets tu qui elabora les preguntes que es volen formular. D'aquesta manera l'ús educatiu seria elaborar preguntes d'acord amb la temàtica donada a classe i l'alumne que guanyi i obtingui més punts tindrà un increment a la nota.
Resultat d'imatges de mobile learning 

dissabte, 12 de novembre del 2016

Flipped Classroom

Hi ha dos moviments principals que volen canviar el món de l’educació. El principal seria el fet que tant hem parlat: introduir les tecnologies en l’educació (que es demostrable que dona bons resultats) i el segon moviment és la flipped classroom. La flipped classroom és un moviment pedagògic que planteja la possibilitat de transferir part del procés d'ensenyament i aprenentatge fora del aula, deixant els models d'aula pel desenvolupament de processos cognitius més complexes. És un nou estil en el món de l'educació, que representa el fet de realitzar activitats a casa i portar-ho preparat a classe. Dediquen les sessions a l'aula per realitzar treballs en grup més dinàmiques sortint de la metodologia habitual (Professor explica i alumnes prenen apunts). Podem definir per tant, la flipped classroom com una classe on es realitzen activitats grupals com feina a casa mitjançant l’ús de la tecnologia de diferents maneres ja sigui buscar informació, mirant vídeos que ho expliquin...).

 En aquest tipus de classe també es observable la interacció entre els alumnes i els professors ja que augmenta i això provoca més motivació i cooperació. Les classes són molt més dinàmiques fet que potencia molt més l’aprenentatge de l’alumne que no pas una classe teòrica de llegir el llibre, apunts a la pissarra i a estudiar a casa cadascú.  El fet de poder interactuar amb els alumnes agafant ells el rol de professors i ajudant als altres alumnes que no ho entenen amb l’ajuda sempre del professor com a suport, no només ajuda a tindre una millor educació sinó que també en desenvolupar les seves pròpies habilitats comunicatives i a saber desenvolupar-se en qualsevol àmbit. A més, es van realitzar estudis sobre aquest mètode i es va demostrar que el fet de que els alumnes mirin vídeos a casa feia més efectiu que els alumnes consolidessin la informació que no pas el fet de manar lectures en paper i també preferien les classes interactives i els vídeos curts que els llargs.

Resultat d'imatges de flipped classroom

dimarts, 1 de novembre del 2016

Storytelling

Storytelling és una explicació digital, és a dir, el fet i art d'explicar una història. És la manera de transmetre una història,una idea, un conte, un concepte o una ensenyança a partir de la tecnologia tot utilitzant paraules, texts, imatges, sons... També es pot adjuntar material tecnològic per fer que les històries que vulguis explicar a través de l' storytelling s'entenguin de manera més clara. El fet d'utilitzar aquest mètode també fa possible que es desenvolupin habilitats comunicatives orals, també estimula l'habilitat d'escriure i el potencial de creativitat que poden tenir els alumnes. El fet d'explicar-les d'aquesta manera també fa qui hi hagi una interacció per part de l'alumne i que li cridi més l'atenció. Fa que les classes puguin ser més entretingudes i hi hagi un bon resultat darrer de la tecnologia utilitzada de forma adequada.

Com també podem veure, molts professors utilitzen aquesta manera d'explicar als alumnes i així ells mostren una major motivació. En aquest cas la professora Ana María Theiler utilitza aquesta forma d'ensenyar als seus alumnes perquè així es puguin involucrar més en el seu propi aprenentatge. D'aquesta manera els estimula i els motiva perquè vagin creixen en l'àmbit de l'educació.
Nosaltres, hem decidit crear una història una mica tràgica utilitzant material tecnològic per realitzar-la i convertir-la en un vídeo. Per aconseguir-ho, hem utilitzat l'aplicació Go Animate que ens ha facilitat la tasca. Aquesta aplicació ens ha permès crear i transformar la nostra història que estava en paper a un format tecnològic. 

Aqui us adjuntem la nostra história i el dibuix què vam crear per realitzar-la...






UN CANVI DE VIDA --> enllaç per veure el vídeo
Hi havia una vegada un home que es deia Peter i vivia sol. No tenia res ni a ningú que el motivés per ser feliç i s’estava convertint en un home amargat i seriós. La soledat l’estava canviant i convertint en tot el contrari del que era. Un dia, com cada matí en Peter va sortir a fer el seu volt pel poble. Però aquest matí va ser diferent. Quan estava acabant el seu volt va trobar-se a un gos abandonat. Un gos amb mirada trista, i amb por. Un gos de mida mitjana, color blanc i semblant a una raça que es diu llaurador. Al Peter mai li van agradar els gossos, però quan aquest gos se li va apropar i li va llepar la mà, el Peter va sentir afecte després de tant de temps en soledat.

Va trobar en aquell gos abandonat l’afecte que ningú era capaç de donar-li. I no s’ho va pensar, el va adoptar. Va passar a ser el seu company de vida. En Peter tornava a ser l'home feliç que era abans gràcies a aquell gos. Cada dia feien un volt pel poble i jugaven amb una pilota. A casa, tot s’havia adaptat per fer la vida més còmoda al gos, que es deia Max. En Max i en Peter es complementaven molt bé, feien un gran equip i s’havien convertit en millors amics. 
En Max i en Peter cada matí jugaven i es divertien. Un dia, durant el trajecte habitual en Max tirava de la corda d’en Peter perquè es volia apropar a una senyora. Una senyora que es semblava al Peter del passat, una senyora trista que semblava que no tenia ganes de viure i estimar la vida. En Peter va creuar mirades amb aquesta senyora i es van enamorar. Semblava una història de pel·lícula, d'aquells enamoraments a primera vista dels adolescents, semblava que tornessin a tindre 15 anys
. En Max va ser el culpable d’aquesta història tan bonica i emotiva. En Peter en qüestió de dos mesos va trobar la felicitat completa. Tenia l’afecte del seu millor amic i imprescindible Max, i l’amor de la senyora Lourdes. Van passar a ser una família molt feliç. I per celebrar-ho, en Peter i la Lourdes van decidir casar-se. Va ser un casament molt íntim on l’únic testimoni que hi havia era en Max. No hi feia malta res més, o millor dit ningú més, no els hi feia falta res més, ells consideraven que ja ho tenien tot, només es necessitaven a ells per ser feliços, ells i ja està.

Però no tot a la vida son coses alegres. La malaltia del càncer es va apropiar del Peter i li va anar llevant la força poc a poc. El Peter s'anava apagant com la llum del dia. Va arribar el dia en que va morir. En Max no es va separar d’ell, ni a casa, ni al hospital, ni tant sols al cementiri. L’estimava tant i era tan fidel, que va fer del cementiri la seva nova casa.