divendres, 21 d’octubre del 2016

IDENTITAT DIGITAL

L'identitat digital es basa en el rastre que cada usuari deix a internet: nom, feina, quins estudis curses, lloc on vius, on has estudiat, qui són els teus familiars, si tens alguna relació amorosa, alguna cerca sobre qualsevol cosa etc. Són moltes les xarxes que utilitzem tots els joves actualment, ja sigui facebook, twitter, skype, instagram, snapchat, gmail, etc. Una cosa en comú que tenen totes aquestes diferents xarxes és que totes tenen les nostres dades personals, ja que sense elles no podríem tenir accés, ja que és un requisit fundamental que et demanen per tal de poder utilitzar-les, així doncs, no podem evitar tindre una identitat digital. 

La pràctica realitzada s'ha basat en posar-se en parelles i buscar tota la informació possible sobre ell/a a internet per veure quina és la seva identitat digital. Qualsevol persona del món podria trobar la informació sense ni tan sols conèixer la persona. A més, hem utilitzat una web anomenada take this lollipop. S'ha d'obrir el compte de facebook i accedir a la web amb ell. A continuació se't mostra un video d'un home que hackeja el teu compte de facebook i obté no només tota la teva informació sinó que també obté totes les teves fotos. Aquest fet passa molt sovint i amb molta facilitat per la qual cosa hem de ser conscients de tot el que pengem a la xarxa i que un cop penjat, allò ja queda allí per sempre i hem d'intentar controlar la informació sobre la nostra vida personal i les fotografies que pengem a la xarxa. 
Finalment, ens hem creat una web anomenada ABOUT ME on a partir d'aquí hi pogueu accedir amb facilitat: LAIA ORTIZ, ANA ABARCAJÚLIA CAÑELLAS i SERGI BELENCOSO

Resultat d'imatges de take this lollipop


Disseny i creació de materials educatius amb base tecnològica

Actualment s'està introduint en diverses aules la creació de materials educatius amb una base tecnològica per part d'alguns professors. El que es vol aconseguir d'aquesta manera és fonamentar la creativitat dels alumnes a l'hora d'aprendre i de fer treballs, per altra banda també es poden fer les classes més dinàmiques i que els alumnes tinguin un major interès. Aquest materials educatius amb base tecnològica poden ser: Imatges, vídeos, codis QR, geolocalització, realitat augmentada, Mp3, pissarra digital interactiva. Cada vegada s'està incrementant més l'ús de la tecnologia en les aules. Això fa que s'hagi de canviar el mètode d'aquest aprenentatge, però hem de buscar la creativitat que tots portem dins per fer servir aquests recursos d'una manera sensata i que ajudin als nens a aprendre i a millorar la seva creativitat i diversió dins de l'aula.
    
El professor Luke Neff fa servir l'aplicació Instagram per motivar els seus alumnes. El professor penja una foto a Instagram de diversos temes que poden tractar els alumnes i ells agafen aquestes frases i les fan servir d'inspiració per fer una redacció. D'aquesta manera el professor els hi transmet més motivació als alumnes i ells es poden mostrar més creatius només a partir d'una imatge. En aquest altre cas veiem com a partir d'una aplicació molt simple on es poden fer imatges i vídeos els alumnes tenen més informació sobre el temari de classe. El professor de psicologia de Nova York, Michael Britt utilitza Snapchat amb exemples de la vida real sobre els temes que ensenyava a classe. Els publicava a les xarxes socials abans dels exàmens així els seus alumnes mentre estudiaven els podien veure i això els hi servia de suport. Va tenir un gran èxit, i fins i tot un dels estudiants va dir que d'aquesta forma era més fàcil retenir la informació.

Resultat d'imatges de instagram


Resultat d'imatges de snapchat

dissabte, 8 d’octubre del 2016

Pissarra digital interactiva

També hem conegut el funcionament de la pissarra digital interactiva. Gràcies a una breu explicació, un text i un vídeo vam arribar a ser capaços -amb una mica d'ajuda del Santi- de realitzar una activitat amb l'aplicació d'Smart Notebook. Consistia en plantejar un projecte educatiu per realitzar-lo davant dels alumnes a l'aula. Cadascú va agafar qualsevol temari educatiu i ho va convertir amb una activitat interactiva per tal de que els alumnes ho realitzessin en forma d'exercici i es fes més dinàmica la teòrica i per fer més fàcil el seu aprenentatge. El nostre grup es va dividir en 2 per tant, van crear dues activitats diferents. La primera activitat la va realitzar l'Ana Abarca i la Laia Ortiz amb dos altres persones més que no formen part del grup del bloc i la seva activitat, es va basar en les paraules agudes, planes i esdrúixoles en el qual hi havien 3 calaixos i al voltant d'aquests unes imatges d'objectes, animals, etc. i els alumnes havien de col·locar cada imatge en el seu calaix corresponent.


La segona activitat, la va realitzar el Sergi Belencoso i la Júlia Cañellas junt amb uns altres nois, la seva activitat, es va basar en posar els noms de cada planeta i després ordenar-los per ordre en respecte el Sol. Al finalitzar les activitats que cada grup va realitzar vam comprovar com funcionaven allò que havíem creat nosaltres mateixos amb la pissarra digital interactiva. Gràcies a aquesta sessió coneixem una mica com funciona aquest nou mètode d'aprenentatge que cada vegada esta més present a l'educació. Fa que hi hagi una motivació per part dels alumnes a l'hora d'aprendre i interectuar amb les TIC.